دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403

پرداخت های مربوط به طرح دارویار ِداروخانه ها  از ابتدای اجرا منظم نبوده است

پرداخت های مربوط به طرح دارویار ِداروخانه ها  از ابتدای اجرا منظم نبوده است
نمایندگان انجمن داروسازان در جلسه ای با حضور معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی و مشاور سازمان غذا و دارو خواستار پرداخت معوقات داروخانه ها از سوی طرح دارویار شدند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی در جلسه ای که با حضور دکتر علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، دکتر سید حیدر محمدی مشاور سازمان غذا و دارو، دکتر جلیل سعید لو دبیر انجمن داروسازان ایران، دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران و دکتر آرش انیسیان، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛ نقاط قوت و ضعف طرح دارویار به عنوان طرحی که در صورت اجرای درست می تواند مثبت و کارآمد باشد؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نمایندگان انجمن داروسازان اذعان داشتند ؛ خطاهایی که از سمت مسئولین امر در طرح دارویار رخ می دهد نگرانی هایی را در بدنه صنف داروسازی ایجاد کرده است و خلاف آن چه که از ابتدا به ساکن گفته شد (یعنی در خردادماه) قرار بر این بود پرداخت هایی از سوی سازمان های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه صورت  گیرد که متاسفانه این پرداخت ها تا کنون انجام نشده است.

آن ها بر این باورند به تعویق افتادن نظام پرداخت از سوی دولت و طرح دارویار می تواند زمینه ای باشد که داروخانه ها نتوانند داروهای مصرفی مردم را تامین کنند و مشکلات اقتصادی فراوانی برای داروخانه ها ایجاد شود.

لازم به ذکر است پس از رایزنی های لازم  از سوی نمایندگان انجمن داروسازان ، معاون فنی و نظارت و مدیر کل اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی؛ قرار بر این شد با توجه به تولیت سازمان غذا و دارو در طرح دارویار و این که نقش واسط و نظام دهنده را دارد؛ دکتر محمدی مشاور سازمان غذا و دارو مکاتباتی با نهاد ریاست جمهوری ؛ سازمان های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت معوقات داروخانه ها انجام دهد .

همچنین به سازمان های بیمه گر جهت پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها تذکر لازم داده شود تا چالش اقتصادی داروخانه ها بیشتر نشود . تخلفات برخی شرکت های توزیع و پخش دارو از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود که مقرر شد نظارت بیشتری نسبت به آن اعمال شود.

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.